ירח דבש באיי סיישל

ירח דבש באיי סיישל היא התגלמותה של פנטזיית החופשה באי טרופי. עצם הגיית שמם של איי סיישל מעלה בדמיוננו מראות של חופים לבנים זהובים הנושקים לים צלול בצבע טורקיז עז, ערסל תלוי בין דקלי קוקוס הגדלים על קו המים ממש, כוס קוקטייל עשיר בפירות טרופיים ותחושה של שלווה עילאית.
איי סיישל הם שרשרת של כ115 איים קטנים (כמה מהם זעירים ממש) הפרושים בתא שטח רחב, בן כמיליון קילומטרים רבועים, באוקיאנוס ההודי בין האיים המלדיביים למאוריציוס.
 
כמה מן האיים הם צוקי גרניט המתנשאים עד 1000מ' מעל לפני הים, רוב האיים הם איי אלמוגים קלאסיים. רק כ30 מבין האיים מיושבים. אם מקבצים את שטחם של כל האיים בשרשרת מקבלים שטח של כ450 קילומטרים רבועים בלבד.
 
אוכלוסיית איי סיישל מונה כ90000 תושבים, השפות המדוברות בה הן אנגלית, צרפתית וסיישלית. כלכלת האיים מבוססת בעיקר על תיירות ודייג. המטבע המקומי הוא הרופי הסיישלי אשר עבר טלטלות בשנים האחרונות וערכו בשוק השחור עשוי להגיע לחצי מערכו הרשמי. מכיוון שניתן לשלם בדולר או ביורו כמעט בכל מקום עדיף להצטייד בכמה שפחות רופי סיישלי ולהקפיד להמיר כל מה שנותר חזרה לפני שעוזבים (לשם כך תזדקקו לקבלה על קניית מטבע מקומי מאחד הבנקים).
קידומת החיוג הבינלאומית היא 248. ניתן להשתמש בטלפונים סלולאריים אם רוכשים כרטיס sim מקומי, אין קושי למצוא גישה לאינטרנט במלונות ובבתי קפה.
אזור הזמן של איי סיישל הוא UTC+4 (מקדים את ישראל בשעה לפי שעון קיץ שלנו).
חשוב מאוד לדאוג לאמצעי הגנה מן השמש (כובע רחב שוליים, משקפי שמש כהות במיוחד, קרם הגנה בעל מקדם גבוה) ולחומרים דוחי יתושים. רוב הזמן הכי נוח בבגדים קצרים אולם מומלץ לקחת גם בגדים ארוכים קלים בעיקר לשעות הערב בגלל היתושים.
 
עד לאמצע המאה ה18 שימשו איי סיישל בעיקר פיראטים. שמם של האיים ניתן להם על ידי הצרפתים בשנת 1756, הם נקראו על שמו של שר האוצר הצרפתי המכהן – ז'אן מורו דה סיישל.
איי סיישל זכו לעצמאות משליטה בריטית בשנת 1976 וכיום נהוג בה שלטון דמוקרטי.
בעבר הלא רחוק רק בעלי ממון יכולים היו להרשות לעצמם ירח דבש חלומית באיי סיישל.
בשנות התשעים התרבו הטיסות הסדירות לאיים ותמורות כלכליות בעולם ובאיים עצמם הפכו חופשה באיי סיישל לאפשרית גם לבני מעמד הביניים.
 
הדתות המרכזיות באיי סיישל הן הנצרות ודת הבהאים. לכן כישראלים תוכלו לזכות באהדה מצד המקומיים בזכות הזיקה הישראלית למקומות הקדושים לשתי דתות אלה.
איי סיישל נחשבים לגן עדן עלי אדמות, לפחות עבור התיירים. כל זאת בזכות מזג אוויר נעים במיוחד, חופים החלומיים, מי ים הצלולים וחמימים ושוניות אלמוגים מן המרשימות ביותר בעולם.
לצד כל המאפיינים שהוזכרו קיים שפע קולינארי העשיר במיוחד בפירות טרופיים ובמנות מפירות ים העשויות לפי מיטב המטבח הצרפתי – קריאולי.
האיים מהווים יעד מועדף על זוגות טריים רבים הבוחרים לבלות ירח דבש בסיישל זאת למרות שחופשה בסיישל עשויה להיות מעט יקרה יותר מאשר ביעדים מתחרים אחרים לחופשות בסגנון אי טרופי.
הסיבה לנכונות לשלם יותר היא קסמם של האיים וכי בסיישל זוכים תיירים ליחס מלכותי ממש.
בחופשת ירח דבש בסיישל ניתן לשלב שלווה ורוגע, ספורט ימי, בילוי במועדוני לילה, הפלגות בין איים, סיורים בשמורות טבע ואפילו ביקור בקזינו.
 
לא צריך לדאוג לויזה מראש. עם ההגעה לשדה התעופה מונפקת אשרת שהיה לכל תייר בתנאי שהזמין מראש מקום לינה למשך כל תקופת השהות במדינה.
באיי סיישל שורר אקלים טרופי קלאסי המאופיין בטמפרטורה חמימה וכמעט אחידה לאורך כל השנה, לחות גבוה ועונות גשומות. הים נוח כל השנה והמים תמיד חמימים. לאורך כל השנה השמש בשמיים 12 שעות (זריחה בערך בשש בבוקר ושקיעה בערך בשש בערב).
 
העונה הגשומה ביותר היא בין אוקטובר למרץ והעונה היבשה ביותר בין אפריל לספטמבר.

Comments

Popular posts from this blog

ירח דבש בטנזניה

ירח דבש במלדיבים

ירח דבש בזנזיבר