ירח דבש בסרילנקה

חופים חלומיים, יערות גשם פראיים, פירות טרופים, מקדשים עתיקים, פסגות הרים, ושדות תה מוריקים זוהי רק רשימה חלקית של הדברים שיש לסרי לנקה להציע לכם. האי סרי לנקה שוכן באוקיינוס ההודי דרום מערבית למפרץ בנגל. פני הקרקע של האי עולים מגובה פני הים בהדרגה אל פסגות הרים המשקיפות על גן העדן האבוד הזה. האקלים בסרילנקה הוא אקלים משווני שבו ההבדלים בין הטמפרטורות בעונות השנה השונות אינם גבוהים. רוב הגשמים יורדים במרץ-מאי וספטמבר-דצמבר.
זוהי ארץ עם תרבות עשירה ייחודית ומרתקת. אוכל משובח הכולל מגוון רב של דגים, פירות ים טריים ותבשילים יחודיים וטעימים בהשפעה הודית . אז בין אם אתה חובב גלישה, הרפתקן, או זוג בירח דבש, סרי לנקה היא המדינה בשבילך. כל החוויות והטעמים של המזרח באי אחד קטן.
מטבע
המטבע הנהוג במדינה הוא רופיה של סרי לנקה. כרטיסי אשראי בינלאומיים מתקבלים במרבית המקומות, כמו כן ישנם כספומטים בינלאומיים במרבית המקומות המרכזיים.
הפרשי זמן
סרי לנקה מקדימה את שעון ישראל בשלוש שעות.
תקשורת
קידומת החיוג הבינלאומית של סרי לנקה היא 94.
תחבורה
טיסות פנים קיימות בצורה סדירה רק בין קולומבו לג'אפנה. האוטובוסים זמינים, מהירים, וזולים, אך עלולים להיות מאוד צפופים ודחוסים. הנסיעה ברכבת גם היא מהווה פתרון נוח וזול, אך יש לשים לב לחלוקה למחלקות הנהוגה ברכבות סרי לנקה. ניתן להשכיר רכב או אופנוע בשדה התעופה או בעיר הבירה קולומבו, אך בשל מצב הכבישים ותרבות הנהיגה, מומלץ יותר לשכור מכונית עם נהג צמוד המשמש גם כמדריך מקומי.

התפעלו מהפאר של הערים העתיקות פולונרואה ואנורדהפורה , ערי הבירה הראשונות של סרי לנקה המכילות אתרים ארכיולוגים חשובים אשר שובים את הלב והדמיון . תוכלו לראות מקדשים עתיקים , פסלים , ארמונות ומבנים, ולספוג את התרבות, ארכיטקוטרה ,והעבר העשיר והמפואר של סרי לנקה.
האזורים משובצים באתרים רבים ובכמה מוזיאונים, ונפרשים על שטח נרחב יחסית, לכן מומלץ להשכיר נהג מקומי אשר יכול לשמש גם כמדריך. לחובבי הספורט ותרבות הפנאי ניתן גם לשכור אופניים בחלק מן האתרים וכך להעשיר את החוויה ולתרום לבריאות הגוף והנפש . בפולונרואה נמצאת מצודת סיגיריה העתיקה, הממוקמת על סלע עצום שנמצא 200 מטרים מעל פני הג'ונגל, הנוף המתקבל הוא עוצר נשימה, והאתר, העשיר בממצאים אריכולוגים ומוקף בטבע בתולי הוכרז כאתר מורשת עולמית ויש המכנים אותו פלא העולם שמיני.

אשרות ושגרירויות
ישראלים הנוסעים לסרי לנקה אינם זקוקים לאשרת כניסה.
שגרירות סרי לנקה בישראל
כתובת: ז'ן ז'ורס 4, תל אביב
טלפון: 03-5277635
לישראל אין נציגות בסרי לנקה, פניות מטופלת על ידי הנציגות הישראלית בניו דלהי שבהודו.
כתובת: 3 AURNGZEB ROAD
טלפון: 91-11-30414500
מתי כדאי להגיע
העונה המומלצת לביקור בסרי לנקה היא בין דצמבר לאפריל, כאשר שורר מזג אוויר יבש ונוח ברוב חלקי המדינה. ראוי לציין כי מחוץ לעונה המחירים יורדים משמעותית ועומס המטיילים פוחת.
חיסונים


יש להתחסן לפני הנסיעה. פרטים בלשכות הבריאות המחוזיות.

Comments

Popular posts from this blog

ירח דבש בטנזניה

ירח דבש במלדיבים

ירח דבש בזנזיבר